Thursday, February 12, 2015

acvarium Romania

Intr-o lume peste care se abat toate relele, atat din cer cat si de pe pamant, pe o planeta In care singura certitudine este viata… incerta, de zi cu zi, ei bine, In acest univers complex si plin de paradoxuri, naturale ori “create” de mintile omenesti, tara mea pare un acvariu…

Fara a folosi cuvantul “pesti” cu tenta cu care ne-am obisnuit, toti suntem In aceeasi postura, dupa parerea mea,  acceptand resemnati ceea ce credem ca nu putem schimba.

“Vorbim discutii”, stam la taclale Intorcand problemele pe toate fetele, pentru ce? Sa aratam lumii cat de destepti suntem? Sa vada lumea ca stim si ca suntem foarte buni la autocritica? Sa facem valuri In acvariul nostru pentru o gura de aer si fara echipamente de protectie?

Ce se Intampla de fapt?

Nimic, sau tot ce s-a Intamplat dintotdeauna, doar ca din cand In cand ni se mai schimba… apa, mai primim o gura de oxigen…dar nici o alta viziune, nici o alta optiune pentru conditia noastra de supra -vietuitori Intr-un acvariu…

M-am minunat suficient de ceea am vazut pe toate canalele romanesti de televiziune si este clar ca ne balacim In ape tot mai tulburi…

si ca tot se pune problema de ce fug toti din tara, mai ales cei tineri, pai…e simplu de Inteles: In Romania CE? …In afara de scandalurile politice? CEEE?

Ma doare pentru sCOALA ROMaNEASCa, acum doar o simpla notiune, fara suport real, fara consistenta.

Azi vorbim de bani, totul se rezuma la afaceri.

Sa faci o scoala este o afacere, evident nu a ta…Astepti sa Iti vina randul…; ce poti Invata Intr-un asemenea sistem  educational?

Daca mintea si capacitatea noastra este pusa la Indoiala prin aceste scandaluri din Invatamant, pierdem ceea ce mai aveam In fata altora: credibilitatea, faima, reala de altfel, de oameni inteligenti, destepti, isteti…,ceea ce ne mai spala de “pacatul” de a fi roman…si asa este foarte greu sa razbati Intr-o alta tara; acum situatia va deveni insuportabila pentru cei care pleaca sau sunt deja peste hotare…

La urma urmei vorbim de imaginea noastra ca tara, chiar nu vede nimeni acest lucru?

Vorbim despre trecut si prezent, punem In pericol traditia scolii romanesti…

Nimeni nu sta sa studieze In alta tara istoria tarii mele, EU sunt cea care o poarta pe unde ma duc, NOI TOtI dam masura si valoarea a ceea ce Insemna scoala, educatie, cultura…romaneasca.

Cum sa lupt cu fantasma care bantuie prin sistemul educational romanesc de atata amar de vreme?

Cum sa demonstrez eu ca ceea ce azi pare atat de evident, este doar un joc politic si nu are nimic de a face cu Eminescu, Maiorescu, Blaga , cu codrii nostri, cu coloana fara de sfarsit, cu o masa a tacerii care povesteste despre vremuri cand tara mea era deal-vale, deal-vale, o balada, demnitate si respect?!

Dar…vom trai si vom vedea!

0 comments:

Post a Comment